I. Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;

2. Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodow;

3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);

4. Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego Dziaraj.pl;

5. Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://dziaraj.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;

6. Towar – produkty prezentowane w Sklepie internetowym;

7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Dziaraj.pl a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;

8. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);

9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);

10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

II. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://dziaraj.pl.

2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

3. Sklep internetowy Dziaraj.pl, działający pod adresem https://dziaraj.pl, prowadzony jest przez Dziaraj.pl sp. z o. o., zarejestrowaną pod adresem: ul. J. Dąbrowskiego 38a, 05-820 Piastów, posiadającą numer NIP: 5342563513 oraz REGON: 36857329700000, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000700599.

4. Niniejszy Regulamin określa w szczególności: warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego; zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.

5. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych: urządzenie elektroniczne (np. komputer, smartfon, tablet) z dostępem do Internetu.

6. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.

7. Z internetowych ofert w sklepie Dziaraj.pl mogą korzystać osoby, które ukończyły wiek 18 lat. Tym samym rejestrując się w Sklepie osoba zakładająca konto potwierdza, że zapoznała się z Regulaminem i jest pełnoletnia.

8. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem przekierowania zamieszczonego na stronie głównej serwisu Dziaraj.pl lub pobrać go i sporządzić jego wydruk.

III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

1. Klient może korzystać ze Sklepu na dwa sposoby: dokonując rejestracji konta w jego ramach lub bez rejestracji.

2. W przypadku zakupów bez rejestracji konta w Sklepie Klient zobowiązany jest do wyrażenia zgody na treść Regulaminu oraz podania danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe przy każdych zakupach.

3. W przypadku dokonania rejestracji konta w Sklepie Klient zobowiązany jest w trakcie tego procesu do wyrażenia zgody na treść Regulaminu oraz podania danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe. Po dokonaniu rejestracji niezbędne dane Klienta oraz zgoda na treść Regulaminu zostają zachowane w bazie danych Sklepu. Od tego momentu każde następne zamówienie może zostać zrealizowane bez konieczności ponownego wypełniania obowiązkowych danych i potwierdzania zgody na treść Regulaminu.

4. Dziaraj.pl może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:

  • podał w trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
  • dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu internetowego,
  • dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Dziaraj.pl za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Dziaraj.pl.

5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

6. Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet;
  • niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
  • korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Dziaraj.pl;
  • korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
IV. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży

1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://dziaraj.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.

2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.

4. Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów.

5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.

6. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu stanowią ofertę, w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Dziaraj.pl Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

7. Umowę traktuje się za zawartą z momentem wpływu Zamówienia Klienta do systemu informatycznego Sklepu Internetowego, pod warunkiem zgodności Zamówienia z Regulaminem.

8. Po zawarciu umowy, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.

9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.

10. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem przekierowania zamieszczonego na stronie głównej serwisu Dziaraj.pl lub pobrać go i sporządzić jego wydruk.

11. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień Umowy sprzedaży Towarów następuje poprzez przesłanie Klientowi na podany adres e-mail oraz poprzez dołączenie do przesyłki zawierającej Towar wydruku potwierdzenia, specyfikacji Zamówienia oraz faktury VAT.

V. Program rabatowy

1. Dla zarejestrowanych w Sklepie Klientów, dokonujących regularnych zakupów, zostaną zastosowane specjalne reguły cenowe obniżające ceny Towarów. Wysokość zniżki jest zależna od zastosowanego pakietu rabatowego. W Sklepie dostępne są pakiety rabatowe o różnych regułach cenowych (różne wysokości zniżek dostępne w określonych kategoriach Towarów), przydzielane Klientowi automatycznie na podstawie sumy wartości wszystkich zatwierdzonych zamówień Klienta w Sklepie. Poprzez potwierdzone zamówienie rozumie się takie, które nie zostało anulowane po złożeniu, a po dostarczeniu zamówienia do Klienta nie zostało zwrócone całkowicie lub częściowo. W przypadku częściowego zwrotu, do sumy wartości zamówień Klienta zostanie policzona jedynie wartość niezwróconych Towarów.

2. Suma wartości zamówień Klienta przeliczana jest na punkty programu rabatowego według wzoru, w którym jeden punkt odpowiada kwocie pełnych stu złotych, np. 1550 zł przeliczone zostanie na 15 punktów, a w przypadku następnego zatwierdzonego zamówienia na wartość 60 zł suma wartości zamówień wyniesie 1610 zł, a Klientowi zostanie przydzielone łącznie 16 punktów.

3. W Sklepie dostępne są trzy główne pakiety rabatowe:

  • Pakiet Bronze, dostępny dla Klientów o łącznej ilości 20 punktów (suma wartości zatwierdzonych zamówień równa lub wyższa od 2000 zł), w ramach którego Klient otrzymuje stały rabat w wysokości 5% dostępny na produkty w kategoriach: igły, kartridże i maszynki;
  • Pakiet Silver, dostępny dla Klientów o łącznej ilości 200 punktów (suma wartości zatwierdzonych zamówień równa lub wyższa od 20 000 zł), w ramach którego Klient otrzymuje stały rabat w wysokości 10% dostępny na produkty w kategoriach: igły, kartridże, maszynki, zasilanie i przenoszenie wzoru, a dodatkowo Klient otrzymuje stały rabat w wysokości 5% dostępny na produkty w kategoriach: farby, higiena i pielęgnacja, a ponadto, Klientowi przysługuje bezpłatna dostawa do każdego zamówienia bez względu na jego wartość;
  • Pakiet Gold, dostępny dla Klientów o łącznej ilości 400 punktów (suma wartości zatwierdzonych zamówień równa lub wyższa od 40 000 zł), w ramach którego Klient otrzymuje stały rabat w wysokości 15% dostępny na produkty w kategoriach: igły, kartridże, maszynki, zasilanie i przenoszenie wzoru, a dodatkowo Klient otrzymuje stały rabat w wysokości 10% dostępny na produkty w kategoriach: farby, higiena, pielęgnacja oraz studio, a ponadto, Klientowi przysługuje bezpłatna dostawa do każdego zamówienia bez względu na jego wartość.

4. Wszystkie pakiety rabatowe są przyznawane bezterminowo, a po ich otrzymaniu będą aktywne automatycznie po zalogowaniu się na konto Klienta, a ceny w określonych kategoriach zostaną automatycznie pomniejszone adekwatnie do posiadanego pakietu.

5. Klienci objęci pakietem Gold otrzymają propozycję dodatkowej współpracy o charakterze promocyjnym lub marketingowym, która zostanie określona indywidualnie z każdym Klientem i wdrożona, gdy jej szczegółowe warunki oraz czas obowiązywania, po ustaleniu i zatwierdzeniu przez obie strony, zostaną potwierdzone w formie pisemnej.

VI. Dostawa

1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.

2. Dostawa zamówionych Towarów realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej w formie:

  • dostawy na adres domowy lub firmowy
  • dostawy do paczkomatów / automatów paczkowych
  • dostawy do punktów odbioru

3. W przypadku zamówionego i opłaconego towaru istnieje możliwość osobistego odbioru zamówienia w magazynie Sklepu pod adresem: J. Dąbrowskiego 38a, 05-820 Piastów, Polska, od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00. Zamówienie odbierane osobiście w magazynie Sklepu może zostać opłacone za pomocą karty płatniczej lub płatności BLIK, jednak nie ma możliwości zapłaty za zamówienie za pomocą gotówki.

4. Koszty i warunki dostawy są wskazane w dedykowanej zakładce strony Sklepu pod adresem: link. Dodatkowo koszty dostawy zostaną wskazane w czasie składania Zamówienia.

5. Towar wysyłany jest maksymalnie w czasie 24 godzin (w dni robocze) od złożenia zamówienia. Czas ten liczony jest od momentu wysłania przez Klienta Zamówienia.

6. W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość istnieje ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. Jeżeli towary zostaną dostarczone z oczywistymi uszkodzeniami, powstałymi w czasie transportu, Klient powinien możliwie jak najszybciej zgłosić wadę doręczycielowi (firmie kurierskiej) i skontaktować się ze Sklepem. Opóźnienie w zgłoszeniu takiej reklamacji lub nawiązaniu kontaktu nie ma żadnych konsekwencji dla ustawowych roszczeń i ich zaspokojenia, w szczególności dla praw Klienta z tytułu ustawowej rękojmi za wady (pkt. IX Regulaminu). Bezzwłoczne zgłoszenie zauważonych uszkodzeń, powstałych podczas transportu stanowi dla obsługi Sklepu pomoc przy dochodzeniu roszczeń wobec przewoźnika lub ubezpieczyciela transportu.

VII. Ceny i metody płatności

1. Ceny Towarów podawane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT, cło oraz (jeśli dotyczy) wszelkie inne niezbędne składniki.

2. Klient ma możliwość uiszczenia opłaty:

  • przelewem,
  • za pobraniem (z dodatkową dopłatą w wysokości zależnej od danej firmy kurierskiej),
  • inną formą płatności za pośrednictwem operatora Przelewy24 lub Paynow, w tym: Blik, szybki przelew online, Apple Pay, Google Pay, PayPo, karta płatnicza i inne
VIII. Prawo odstąpienia od umowy

1. Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od daty dostarczenia Towaru. W przypadku zamiaru skorzystania z prawa Odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest we wskazanym w zdaniu poprzedzającym terminie poinformować o tym Sklep, a następnie odesłać Towary na adres magazynu Sklepu (ul. J. Dąbrowskiego 38a, 05-820 Piastów) na własny koszt.

2. Dołączenie do zwracanych Towarów formularza odstąpienia od umowy przyspieszy realizację przyjęcia zwrotu Towarów oraz zwrotu pieniędzy. Wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się pod adresem https://bit.ly/formularz-odstapienia, oraz w formie załącznika na końcu Regulaminu.

3. Na podstawie Art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, Punkt 1. ust. 5. (Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość) zwrotowi nie podlegają towary dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu. Dotyczy to w szczególności:

  • płynów: np. farb, pigmentów,
  • produktów zapakowanych sterylnie: np. igieł, kartridży, rollery, itp,
  • kosmetyków: np. kremów i innych.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów

IX-B. Zasady dotyczące Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem

1. Sklep zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad. Obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.

2. Reklamacje można składać:

  • w formie pisemnej wysłanej na adres: Dziaraj.pl sp. z o. o., J. Dąbrowskiego 38a, 05-820 Piastów;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dziaraj.pl.

3. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi, o ile będzie to niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, Klient zobowiązany jest odesłać wadliwy towar pod wskazany powyżej adres za pośrednictwem usługi logistycznej zapewnionej i opłaconej przez Sklep (przesyłka kurierska, automaty paczkowe, itp.). Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania, odesłanie towaru byłoby nadmiernie utrudnione, Klient zobowiązany jest udostępnić go do sprawdzenia w miejscu, w którym się on znajduje. Sklep zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

4. Sklep odpowiada z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Klientowi. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej wydania.

5. W składanej reklamacji zaleca się:

  • podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
  • określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile wada jest istotna);
  • podanie danych kontaktowych do osoby składającej reklamację w celu ułatwienia i szybszego rozpatrzenia reklamacji przez Sklep.

6. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.

7. W przypadku otwarcia części zakupionych produktów, nie podlegają one zwrotowi. Dotyczy to w szczególności:

  • płynów zabezpieczonych plombą: np. farb, płynów do przenoszenia wzoru i innych;
  • produktów zapakowanych sterylnie: np. igieł, cartridge, gryfów, dziobów, i innych;
  • kosmetyków: np. kremów;
  • innych wrażliwych towarów, które ze względu na higienę i ochronę zdrowia zabezpiecza się sterylnym opakowaniem, plombą, itp.

IX-B. Zasady dotyczące Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem

1. Kupujący niebędący jednocześnie Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. W przypadku braku zawiadomienia o wadzie, towar uznaje się za przyjęty. Powyższe nie obowiązuje w przypadku podstępnego przemilczenia wady przez Sklep.

2. Reklamacje można składać:

  • w formie pisemnej wysłanej na adres: Dziaraj.pl sp. z o. o., J. Dąbrowskiego 38a, 05-820 Piastów;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@dziaraj.pl.
X. Dodatkowe gwarancje przy sprzedaży Towarów w Sklepie

1. Dziaraj.pl sp. z o. o. jest producentem niektórych Towarów dostępnych w Sklepie. W odniesieniu do tych Towarów Sklep udziela dodatkowo gwarancji na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej dołączanej do Towarów.

2. W odniesieniu do Towarów, których producentem nie jest Dziaraj.pl sp. z o. o., producent może ponosić niezależną odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej wydanej przez producenta. Jeśli dokument gwarancyjny producenta przewiduje taką możliwość, Klient może również zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.

3. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie objęte są niezależnie odpowiedzialnością Dziaraj.pl sp. z o. o. na podstawie ustawowych przepisów o rękojmi za wady. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

XI. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

1. Dziaraj.pl sp. z o. o. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.

2. Klient może powiadomić obsługę Sklepu o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: sklep@dziaraj.pl.

3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.

4. Obsługa sklepu ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

XII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.

  • Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.);
  • Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.);
  • Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

XIII. Postanowienia końcowe

1. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.

2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Dziaraj.pl a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Dziaraj.pl sp. z o. o.,

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

XIV. Załączniki

Zał. nr. 1 - Formularz odstąpienia od umowy

ładuję....